29 Haziran 2010 Salı

Bon Anniversaire!*

İyi ki doğdun derken gerçekten iyi ki doğmuş dediğim insanlar var. Dünyayı yaşanır kılan insanlar. Antoine de Saint-Exupery de onlardan birisi. 29 Haziran 1900'de Lyon'da doğmuş en sevdiğim kitaplardan olan ve çocuk kitabı muamelesi görmesini asla anlayamayacağım Le Petit Prince'in yazarı. Maalesef sebebi belirsiz bir ölümle(uçağının düşürülmüş olması en olası senaryo) 44 yaşında dünyadan ayrılmış. Dünyaya fazla gelen bir sürü güzel insan gibi erken bitirmiş yolculuğu.

"Yaşam, bize bütün kitapların öğrettiğinden daha çoğunu öğretir. Çünkü yaşam, bize karşı direnir. İnsan, ancak engellerle karşılaşıp onları aşmaya çalıştıkça kendini tanıyabilir." demiş bir de. 

Sanırım 1 senedir kendimi tanımayı bırak, hidayete ermeme ramak kalmış olmasına dayanarak katılabilirim bu söze.

* Fr. Mutlu yıllar, iyi ki doğdun.

5 yorum:

jazz dedi ki...

Heyt, ben geldim :) ve işte budur dedim :)

Saint-Exupery için intihar etmiş olabilir diyorlar bir de, ama neden etsin?

clair de lune dedi ki...

İyi ki doğmuş gerçekten
Katılıyorum size

manzanasverdes dedi ki...

Uçağının düşürülmüş olası ihtimali en kuvvetlisiymiş hatta kesin bile diyorlar. İntihar etmemiştir diye umuyoruz ama neden umuyoruz orasını da bilmiyorum.

burrhole dedi ki...

bence intihar etmiştir. ben olsaydım küçük prens'i yazar ordaki evreni aramaya çıkardım. bunu da intihar ederek bulmaya çalışması da olası. bazı yazarlar tadında kaldıklarında daha çok seviliyor bence. erken ölmek iyidir her zaman.

manzanasverdes dedi ki...

Sonu Küçük Prens'e benzemiş işte, kaybolmuş meçhul bir şekilde. Birisi çölde birisi Akdeniz'de.